Friday, May 23, 2008

kuraklık (drought)


Yukarıdaki karikatür bir photo-realistic vector art çalısması. Içerisinde bilinen çizgi unsurlarını da barındırdıgı için "digital collage" da denebilir. Balıklar, Türkiye'de geleneksel olarak karikatür diye adlandırılan yöntemle çizildi. Balıklar ve su damlası dısındaki her sey photo-realistic çalısma çerçevesindedir.

Içinde bulundugumuz korkunç durumu bir ürkünç tablo (felaket tablosu) olarak anlatmaya çalıstım. Sınırlı kaynakları elde edenler bunu yasamın her alanını ve unsurlarını ele geçirmek için ölçüsüzce kullanıyor.

Kaynaklar, ne yazık ki, egemenlerin elinde yoksunları avlamak için albenili bir yem olarak biçimleniyor. Çözümsüz yoksunlar için son derece de gerekli ve yasamsal onemde olan kaynaklar onları, ardındaki oltayı düsünmekten alı koyuyor.

Bu çalısmanın ilk örnegi Almanya'da yayınlanan Don Quichotte'da yer aldı. Burada izlediginiz örnekte bazı unsurlar yok. Çalısmayı biraz daha yalın olarak begeninize sunuyorum.

Çalısma yayınlandıktan sonra daha önce yapılmıs benzer isler gördüm. Bence hepsinde tema farklı bu nedenle isi geriye çekmedim. Digerleri genelde kuraklık sorununa sonuç olarak deginen, verili durumu dile getiren isler. Benim isimde neden-sonuç iliskisi dünü-bugünü-yarını vurgulama açısından daha belirgin.

Bu açıklama daha önce benzer yapıtların varlıgından bilgilenmemis oldugumu ve ayrıca vurgumun farklı oldugunu belirtmek için yeterlidir umarım.

No comments: